BAŞLICA KISAYOLLAR
3ds Max kullanırken en çok ihtiyaç duyacağınız butonlar hiç şüphesiz Select and Move, Select and Rotate ve Select and Uniform Scale olacaktır. Bu eylemler varsayılan olarak klavyenizin W, E ve R tuşlarına atanmış durumda.
W = Select and Move
E = Select and Rotate
R = Select and Uniform Scale
E = Select and Rotate
R = Select and Uniform Scale
Bu üçüne ek olarak modelleme sırasında poligon, vertex veya edge seçerken kazara seçimlerinizi taşımak istemiyorsanız resimde seçili olan en baştaki Select Object butonunu kullanmanızı öneririm. Emin olun böyle yapmak ileride sizi pek çok “eyvah!”tan kurtaracak. Bu araç yalnızca seçim yapmaya yarıyor fakat varsayılan olarak bir klavye tuşuna atanmış değil. Ben bu araç için Q tuşunu kullanıyorum. Peki bunu nasıl mı yaptım?
Şöyle ki: Menüden Customize > Customize User Interface‘e tıklıyoruz. Gelen pencerede Category kısmında All Commands seçiliyken hemen altındaki listeden Select Object‘i buluyoruz. Select Object seçiliyken Hotkey kısmına gelip Q’ya basıyoruz ve Assign butonuna tıklıyoruz. Buradan 3ds Max’te kullanabileceğiniz tüm araçlara dilediğiniz gibi kısayol atayabilirsiniz.
Mouse 3 (çoğunlukla farenin tıklanabilen tekerleği) = Pan View, basılı tutarak fareyi hareket ettirdiğinizde görüntüyü kaydırmanızı sağlar.
CTRL + Mouse 3 =
ALT + Mouse 3 = Orbit, görüntüyü döndürmenizi sağlar.
CTRL + ALT + Mouse 3 = Zoom
ALT + W = Maximize Viewport, seçili viewport’u büyütür
Shift + Q = Render
F9 = Render
F10 = Render seçeneklerini açar.
Shift + W = Navigation Wheel’i açar.
X = Gizmoyu gösterir
M = Material Editor’ü açar
H = Select By Name, sahnedeki nesneleri listeler,
F3 = Viewport görüntüsünde Wireframe ve Smooth + Highlights arasında
F4 = Edged Faces’i açar, kapar.
CTRL + M = Mesh Smooth
P = Perspective
U = Orthographic
T = Viewport Top
B = Viewport Back
F = Viewport Front
L = Viewport Left
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder